سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید موکاپات و طرز استفاده از آن

خرید موکاپات

برای داشتن یک شات اسپرسوی خوشمزه لازم به خرید اسپرسو ساز نیست. موکاپات، قهوه ساز بسیار کاربردی است که می توان با آن یک قهوه اسپرسو خوشمزه تهیه کرد. کار با این دستگاه بسیار راحت بوده و از ویژگی های دیگر موکاپات به قابل حمل بودن آن می توان اشاره کرد.

این ویژگی باعث شده موکاپات طرفداران زیادی پیدا کند، زیرا با داشتن این وسیله، مهم نیست که شما کجا هستید، در دفتر کار یا در حال گردش، مهم این است که قهوه شما در کوتاه ترین زمان ممکن آماده است تا خستگی را از تن تان بیرون کند. اکنون ما قصد داریم در این جا نکاتی را بازگو کنیم که علاوه بر اینکه عمر موکاپات را بیشتر می کند، باعث بهتر شدن طعم قهوه هم می شود.

قبل از خرید موکاپات حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه ی چه تعداد فنجان در طول روز قهوه دم میکنید. اگر فکر می کنید که با موکاپات 3 کاپ می توانید برای 6 نفر قهوه آماده کنید، و یا برعکس با ریختن مقدار کمی قهوه آسیاب شده، در مخزن قهوه می توان قهوه ی کمتری دم کرد، کاملا اشتباه می کنید.

هرچه قدر دمای آب مصرفی بیشتر باشد، بهتر است. حتی اگر از آب جوش هم استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آید. این کار به این دلیل توصیه می شود که به جوش آمدن آب در موکاپات کمی زمان می برد و امکان دارد قهوه بیشتر از حد لازم دم بکشد.

مخزن آب را باید تا زیر سوپاپِ کنترل فشار یا درچه اطمینان پر کرد. زیرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بیش از حد فشار آب در مخزن جلوگیری می کند، ولی شما باید این احتمال را بدهید که اگر به هر دلیلی سوپاپ خوب عمل نکرد، از ترکیدن موکاپات جلوگیری می کنید.

پس از آسیاب کردن قهوه با آسیاب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ی کمی بریزید و نه آن را پر کرده و فشرده کنید. کم بودن قهوه باعث رقیق شدن قهوه می شود و زمانی که پودر قهوه زیاد باشد به دستگاه موکاپات فشار وارد می شود، زیرا آب به جوش آمده باید با فشار بیشتر از بین ذرات قهوه عبور کند.

فقط کافی است پس از اینکه میزان مناسب قهوه اسیاب شده را در مخرن ریختید، با انگشتان دست سطح آن را صاف کنید. همچنین از آسیاب کردن زیاد قهوه خوداری کنید. زیرا نیاز نیست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسیار نرم باشد.

بهترین جنس بدنه برای موکاپات، استیل می باشد، زیرا اگرچه از موکاپات آلومینیومی گران تر است، ولی بر روی طعم قهوه اثر نمی گذارد و عمر طولانی تری دارد.

source: خرید موکاپات و طرز استفاده از آن