سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی کافی بار خانگی ساده

طراحی کافی بار خانگی ساده

ناک باکس ظرفی است که در تهیه اسپرسو برای دور ریختن تفاله های قهوه کاربرد دارد. ناک باکس به طور معمول از مواد بادوام مانند فولاد ضد زنگ یا پلاستیک محکم ساخته شده است و دارای طراحی محکمی است تا در برابر ضربه های مکرر پرتافیلتر مقاومت کند. ناک باکس ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و معمولاً در کنار کافی شاپ ها و دستگاه های اسپرسو خانگی یافت می شوند.تمپر قهوه ابزاری است که در فرآیند تهیه اسپرسو برای فشرده سازی کامل و نهایی ذرات قهوه در سبد پرتافیلتر استفاده می شود. 

تمپینگ قهوه یک مرحله ضروری در تهیه اسپرسو است. زیرا به آب اجازه می دهد به طور یکنواخت به داخل قهوه های آسیاب شده نفوذ کند و در نتیجه استخراج یکنواخت و طعم غنی تری ایجاد می کند. تمپر معمولا از یک دسته و یک پایه صاف تشکیل شده است و در اندازه‌ ها و جنس بدنه مختلفی مانند فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، چوب یا پلاستیک تولید می شوند. که بسته به ترجیح شخصی و نوع دستگاه اسپرسوساز مورد استفاده قرار می گیرد.

نیدل وسیله ای است که توسط باریستاها و علاقه مندان به اسپرسو خانگی برای توزیع یکنواخت تفاله قهوه در سبد پرتافیلتر قبل از لولر، استفاده می شود. توزیع نابرابر می‌تواند منجر به چنلینگ در قهوه شود، چنلینگ یعنی، آب در پرتافیلتر مسیرهایی با کمترین مقاومت را پیدا می‌ کند که منجر به استخراج نابرابر می‌ شود و در نهایت بر طعم شات اسپرسو تأثیر منفی می ‌گذارد.

تمپر مت قهوه، وسیله ای محکم و مطمئن است، برای قرار گرفتن تمپر و لولر قهوه. همچنین برای انجام مرحله تمپینگ، پرتافیلتر بر روی آن قرار می گیرد. تمپرمت معمولا از پلاستیک مقاوم یا مواد سیلیکونی ساخته شده می شود و سطحی پایدار و غیر لغزنده برای فشرده سازی قهوه فراهم می‌ کند. افزون بر این از آسیب دیدن سطوح پیشخوان یا سطوح دستگاه اسپرسوساز هم نیز جلوگیری می کند. 

به طور کلی، مت بار قهوه یک وسیله جانبی کاربردی برای باریستاها و علاقه مندان به اسپرسوی خانگی است که خواهان محافظت، پایداری و پاکیزگی در طول فرآیند تهیه قهوه هستند. فانل پرتافیلتر یک وسیله جانبی مفید برای تهیه قهوه اسپرسو است این ابزار قهوه های آسیاب شده را به طرز ماهرانه ای به داخل پرتافیلتر هدایت می کند. و احتمال ریختن پودر قهوه به خارج پرتافیلتر را از بین می برد. درنتیجه ضایعات و آشفتگی را به حداقل می‌ رساند.

source: طراحی کافی بار خانگی ساده