سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت قهوه ساز کمکس و قهوه ساز V60

خرید قهوه ساز

اگر برای خرید قهوه ساز جست و جو کرده باشید حتما متوجه شده اید که در بین قهوه ساز های دمی، دو قهوه ساز بسیار شبیه به هم هستند. این دو قهوه ساز، قهوه ساز کمکس و قهوه ساز V60 هستند.

این دو دستگاه از خانواده قهوه ساز های نسل سوم هستند که به این دسته از قهوه ساز ها، قهوه ساز دمی هم گفته می شود. اما به کمکس و V60،  قهوه ساز های چکه ای یا پوراور هم گفته می شود. و این نام گذاری به دلیل روش دم آوری قهوه با آنها است.

دم کردن قهوه با هر دو دستگاه مراحل یکسانی دارد. کافی است قهوه را آسیاب کنید، فیلتر مخصوص دستگاه را بر روی آن قرار دهید، آب جوش را به صورت مرحله ای بر روی پودر قهوه بریزید و سپس اجازه دهید عصاره گیری قهوه کامل شود.

اما با وجود یکسان بودن این مراحل قهوه دمی با کمکس و V60 از لحاظ طعمی کمی متفاوت هستند (فارغ از نوع قهوه ای که در زمان خرید قهوه میخرید). قهوه کمکس به دلیل عبور از فیلتر کاغذی ضخیم تر، طعم خالص تری دارد. زیرا ضخامت بیشتر کاغذ باعث می شود روغن و مواد حلال در آب قهوه بیشتر گرفته شوند، درنتیجه قهوه طعم خالص تری خواهد داشت.

تفاوت دیگر در ظاهر آنها است. V60 را باید بر روی فنجان قهوه قرار داد تا عصاره قهوه با داخل لیوان ریخته شود. همچنین جنس های متفاوتی هم دارد. مانند شیشه ای، پلاستیکی، سرامیکی، … . و چون ابعاد و وزن کمتری دارند میتوان آن را به محل کار، تفریح، سفر، … به همراه برد.

source: تفاوت قهوه ساز کمکس و قهوه ساز V60