سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه قهوه خامه دار درست کنیم؟

خرید اسپرسو ساز

اگر عاشق اسپرسو هستید و هر روز برای خرید قهوه اسپرسو به قهوه فروشی مراجعه میکنید یا با خرید اسپرسوساز خودتان اسپرسو آماده میکنید، حتما با کرمای قهوه آشنا هستید. و جز آن دسته از افرادی هستید که کرمای قهوه برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد.

کرما چیست؟

چه قهوه اسپرسو دوست داشته باشید چه نه، حتما دیده اید که قهوه اسپرسو به طور کلی 2 بخش دارد. قسمتی که خوده قهوه است و قسمت دوم یک لایه کم رنگ که بر روی قهوه قرار دارد. این لایه کم رنگ کرمای قهوه است.

در واقع کرمای قهوه، لایه و یا کف برنزه رنگی (کف نارنجی تا قهوه ای رنگی است) است که در بالای یک شات تازه اسپرسو تشکیل می شود. هنگامی که حباب های هوا با روغن های محلول در قهوه ترکیب شوند، کرما ایجاد می شود.

در هر قهوه سازی این ترکیب ایجاد نمی شود. بلکه با خرید اسپرسوساز است که میتوان کرما را بر روی قهوه اسپرسو ایجاد کرد. البته در دستگاه های قهوه ساز دیگری مانند موکاپات های برقی، موکا کرم ها، … بر روی قهوه کرما ایجاد می شود؛ اما به اندازه کرمای اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز کیفیت ندارند.

ویژگی کرمای باکیفیت

کرمای قهوه جز آن دسته از ویژگی های قهوه است که هم مهارت باریستا بر کیفیت آن تاثیر دارد و هم کیفیت دان قهوه. و به طور کلی اگر بخواهیم مشخصات کرمای باکیفیت را برشماریم، به موارد زیر بر می خوریم.

  • زود محو نشود. (نباید کرما کمتر از 1 دقیقه از بین برود).
  • رنگ طلایی-قهوه‌ای داشته باشد. (قهوه‌ای پر رنگ نشان از کیفیت بد قهوه است).
  • ضخامت کرما باید 10/1 از حجم قهوه باشد.

source: چگونه قهوه خامه دار درست کنیم؟