سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه استفاده از فرنچ پرس

خرید قهوه ساز

علاقه برخی از افراد به قهوه به حدی است که روزانه بیشتر از یکبار اقدام به خرید قهوه می کنند. بنابراین اگر بخواهند برای نوشیدن یک فنجان قهوه به کافی شاپ مراجعه کنند، علاوه بر اینکه زمان زیادی را تلف می کند، مقرون به صرف هم نیست.

فرنچ پرس که خیلی قبل تر از اینکه ما به دنیا بیایم به صنعت قهوه وارد شده بود، برای اولین بار در سال 1929 در ایتالیا و توسط آتیو کالیمانی اختراع شد.

قهوه ساز فرنچ پرس یک دستگاه ساده ای است که علاوه بر ظاهرش قهوه ای ملایم، خوش بو، خوش عطر و به طور کلی یک قهوه ی تمام عیار را آماده می کند. این قهوه ساز از یک استند یا پایه ی نگهدارنده قوری، مخزن استوانه ای قهوه و آب، فیلتر فلزی و یک اهرم پرس که متصل به درب قهوه ساز است، تشکیل شده است.

قهوه ساز های خانگی انواع مختلفی دارند که ما در اینجا به بررسی یکی از محبوب ترین قهوه ساز ها یعنی فرنچ پرس می پردازیم.

دم کردن قهوه با فرنچ پرس به راحتی خوردن یک لیوان آب می باشد. بعد از خرید قهوه ساز فرنچ پرس برای آماده کردن قهوه با آن باید ابتدا قهوه ی آسیاب شده را در مخزن بریزم. سپس آب جوش را به صورت دورانی و به آرامی به قهوه ها اضافه می کنیم. بعد از گذشت چند ثانیه درب قهوه ساز را بر روی دستگاه قرار میدهیم.

در این زمان اهرم پرس باید در بالاترین حالت خود باشد. بعد از تقریبا 5 دقیقه، اهرم فشار را به سمت پایین به حرکت در می آوریم و قهوه ی آماده شده را به داخل فنجان می ریزیم.

اینجا لازم به ذکر است که برای داشتن قهوه ای بهتر باید چند نکته را رعایت کرد:

  • درجه آسیاب قهوه باید درشت باشد.
  • آب مورد استفاده باید جوش و تقریبا 93 درجه سانتی گراد باشد.
  • قهوه نهایی فرنچ پرس را قهوه ی فیلتری می گویند، اما چون فیلتر مورد استفاده فلزی می باشد، روغن قهوه از بین نمی رود و همچنین کافئین زیادی هم دارد.
  • میزان برشتگی یا رستاین قهوه معمولا ملایم ( مدیوم رست ) می باشد.
  • قهوه ی حاصل از فرنچ پرس قهوه ی دارای کرما یا خامه ی زیادی نیست.

source: نحوه استفاده از فرنچ پرس