سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت کتل قهوه دمی

کتل قهوه

کافی است به انواع کتری های موجود نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت کتری مخصوص قهوه با سایر کتری ها شوید. انواع کتل قهوه عموما با دهانه بلند و باریکشان که تا حدودی خمیده نیز هستند متمایز می شوند. به کتری هایی با این گردن منحنی بلند و منحصر به فرد، یقه غازی یا گاهی اوقات کتری گردن قو هم نیز می گویند. این شکل جالب دهانه کتل فقط به دلایل زیبایی شناختی نیست. 
هرچند که با تمام کتری ها می توان بر روی ذرات قهوه آب ریخت، اما دهانه مخصوص کتل قهوه به شما این امکان را می دهند که جریان آب را در حین ریختن کنترل کنید. به این معنی که می توانید در مورد سرعت ریزش و نحوه حرکت آب خود بر روی قهوه های آسیاب شده دقیق تر باشید. با استفاده از این روش می توانید استخراج بسیار یکنواخت تر، دقیق تر و خوش طعم تر داشته باشید.
چرا استخراج یا عصاره گیری از قهوه مهم است؟ هنگامی که آب داغ با آن دانه های ریز شده قهوه تعامل میکند، ترکیبات را از دانه بیرون می کشد و آن ترکیبات را در آب حل می کند. اولین طعم هایی که ظاهر می شوند کاملا اسیدی هستند. پس از آن طعم های شیرین و میوه ای می آیند و در نهایت طعم تلخ. قهوه ساز کمکس، قهوه سازV60 ، ایروپرس، فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون، انواع قهوه ساز کلد برو انواع قهوه ساز هایی هستند که برای دم کردن قهوه با آنها به کتل نیاز است. 
وقتی با این قهوه ساز ها قهوه دم می‌کنید، هدف اصلی این است که مقداری اسیدیته به همراه تمام طعم‌ های خوب در لایه های میانی دانه قهوه و تمام تلخی را از بین ببرید. به این می گویند استخراج یکنواخت و ایده آل. حال برای رسیدن به این هدف، باید به موارد زیادی دقت کنید. مانند: هر یک از آن دانه ‌های قهوه تقریبا به یک اندازه باشند، مدت زمان مناسبی ذرات قهوه با آب در تماس باشند، … . یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از عدم بروز کانال سازی (channeling) در قهوه است. 
چنلینگ زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط ضعیفی در بستر قهوه شما وجود داشته باشد. درواقع آب می تواند به سرعت یا خیلی کُند، از این نقاط عبور کند و باعث شود قهوه استخراج سریع یا بسیار آهسته داشته باشد. که نتیجه هردوی آنها می شود قهوه ای بد مزه و بد طعم. تکنیک ریختن صحیح و اصولی آب جوش می تواند از کانال شدن قهوه جلوگیری کند. این کار به راحتی و با یک کتل انجام می شود. به این صورت که برای اطمینان از استخراج یکنواخت، باید آب را به مکان های مناسب روی بستر قهوه هدایت کنید.
source: قیمت کتل قهوه دمی