سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید پودر قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو

دانه های قهوه که برای درست کردن قهوه با دستگاه اسپرسو ساز استفاده می کنیم، در کشورهای متعددی کشت و پرورش داده می شود. این کشورها در قسمتی از کره زمین قرار دارند که به کمربند قهوه شناخته می شود. کمربند قهوه به نواحی استوایی زمین گفته می ‌شود که قهوه در آن به آسانی کشت می‌شود. ناحیه ای که تقریبا به طور کامل بر مناطق استوایی همپوشانی دارد.
کشورهایی که در این منطقه قرار دارند شامل برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس و بیش از 20 کشور دیگر می باشد. تمام این کشور ها، قهوه مخصوص خود را تولید می کنند اما گیلاس قهوه از جمله قهوه اسپرسو، خود، انواع مختلفی دارد که رایج ترین و تجاری ترین نوع آنها، عربیکا و روبستا می باشند. قهوه عربیکا اولین گونه کشت شده از درخت قهوه است و هنوز هم بیشترین رشد و کشت را در سراسر جهان دارد. 
از ویژگی های این قهوه می توان به این موارد اشاره کرد. طعم و عطر عالی، ترشی به نسبت بیشتر، کافئین پایین‌تر نسبت به ربوستا، در برابر آفات مقاومت کمتری دارد. همچنین قهوه گران تری هم می باشد. قهوه روبستا در ارتفاعات کمتری در مقایسه با درختان عربیکا کاشته می شود و این درختان مقاوت بیشتری درمقایسه با نوع عربیکا دارد. بارزه طعمی شاخص دانه روبوستا تلخی، ترشی و اسیدیته کمتر، عطری تلخ و ملایم از ویژگی های قهوه روبوستا می باشند.
حال این سوال پیش می آید که با این تنوع زیاد قهوه، از کدام نوع برای espresso استفاده می شود؟ رایج ترین نوع قهوه که برای اسپرسو استفاده می شود ترکیبی است از قهوه روبستا و عربیکا که معمولا نوع عربیکا بیشتر می باشد. افراد متخصص در صنعت قهوه، دانه های قهوه را طوری با هم میکس می کنند که درنهایت یک طعم عالی و یکدست به وجود می آید.
source: خرید پودر قهوه اسپرسو