سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قهوه ساز دستی عالی چی بخرم

قهوه های آماده شده با کافی میکر های دستی از لحاظ طعم و عطر با قهوه ساز های برقی تفاوتی ندارد (البته به جز اسپرسو ساز، به دلیل کرمای روی قهوه). بلکه تفاوت طعمی در روش دم آوری قهوه ایجاد می شود. رایج ترین و شناخته شده ترین قهوه ساز دستی هم قهوه جوش می باشد که با آن قهوه ترک تهیه می کنند.

کافی میکر های دستی به قهوه ساز های دمی یا قهوه ساز های نسل سوم هم شناخته می شوند، اما این دسته بندی خیلی کلی است. چون دستگاه های دم آوری قهوه به صورت دستی، هر کدام سازوکار مخصوص به خود را دارند و اصلی ترین ویژگی مشترکشان این است که اتوماتیک نیستند و تماما با دست انجام می شوند.
پیش از انتخاب و خرید یک قهوه ساز دستی لازم است با محبوب ترین آنها آشنا شوید تا بتوانید راحت تر خرید کنید. چرا محبوب تری؟ زیرا تنوع این دستگاه ها زیاد است و معرفی همه آنها خارج از حوصله این مقاله می باشد. پرفروش ترین کافی میکر دستی که در بالا هم نیز به آن اشاره کردیم، قهوه جوش یا جذوه می باشد. بعد از آن موکاپات، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس، V60، ایروپرس و موکا کرم هستند. برخی این از دستگاه ها عملکرد مشابهی دارند.
با این حال بهتر است قبل از خرید طرز درست کردن قهوه با آنها را بطور جداگانه مطالعه کنید. اما به تنها ابزاری که برای درست کردن قهوه با همه این دم افزارها نیاز است عبارتند از: اجاق گاز یا منبع حرارتی، آب و پودر قهوه. اما قهوه ساز های برقی در مقایسه با قهوه ساز های دستی قیمت بالاتری دارند. علاوه بر قیمت، ابعاد و وزن این دستگاه ها زیاد است و نمی توان آنها را با خود جا به جا کرد. درنتیجه در محل کار یا حتی اگر در سفر و تفریح باشید، برای نوشیدن یک فنجان قهوه حتما باید به قهوه فروشی مراجعه کرده و نمی توانید از قهوه ساز شخصی خودتان استفاده کنید.
source: قهوه ساز دستی عالی چی بخرم