سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترازو باریستا چیست؟

ترازوی دیجیتال

یکی از ضروری ترین لوازم برای باریستا داشتن و استفاده کردن از ترازوی دیجیتالی یا اِسکیل قهوه است. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که باریستا فردی است که دانش زیادی در مورد قهوه و انواع روش های آماده کردن آنها دارد، پس چرا به ترازو نیاز دارد؟

در پاسخ باید بگوییم هیچ کس به اندازه یک باریستا از اهمیت استفاده کردن از ترازوی دیجیتالی اطلاع ندارد. از آنجایی که باریستا فردی است که به صورت حرفه ‌ای به آماده کردن قهوه ‌های مختلف می پردازد، درنتیجه باید به علوم این صنعت اِشراف کامل داشته باشد.

منظور از علوم یا دانش این صنعت یعنی به طور مثال، دقیق بداند برای تهیه یک شات اسپرسو با توجه به نوع قهوه، نوع رُست و نوع آسیاب آن، از چه مقدار دما و فشار آب و چه مدت زمانی باید استفاده کند. یا این فاکتورها در زمان درست کردن انواع قهوه های دمی یا قهوه ساز های دیگر، چه مقدار متفاوت می شوند. …

و ابزاری که به باریستا کمک می کند که به بهترین نتیجه در این امر مهم برسد، استفاده کردن از تراوزی دیجیتالی است. اکنون سوالی دیگری پیش می آید و این پرسش این است که آیا ترازویی که باریستاها استفاده می کنند با ترازوهایی که در بازار موجود است متفاوت است؟ ترازویی که باریستا استفاده می کند باید ویژگی های خاصی داشته باشد؟

اِسکیل مورد استفاده باریستا تفاوتی با تراوزی های دیجیتالی موجود در بازار ندارد، در واقع ترازوی باریستا همان ترازو ها هستند. اما به این دلیل که باریستا ها از آنها استفاده می کنند، در صنعت قهوه به آنها ترازوی باریستا هم گفته می شود. با این حال ترازوی دیجیتالی که برای درست کردن قهوه از آن استفاده می شود، باید ویژگی هایی هم داشته باشد. 

source: ترازو باریستا چیست؟