سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قهوه ساز V60 و سایفون

قهوه ساز v60

تنها با یک جست و جوی کوتاه برای خرید قهوه ساز به تنوع زیاد آنها پی می برید. و متوجه می شوید که هر کدام از آنها قهوه را به صورت خاصی آماده می کنند. قهوه ساز های سایفون و V60 از این دست قهوه ساز ها هستند که طرفداران زیادی هم دارند.

قهوه ساز سایفون

قهوه ساز سایفون که به قهوه ساز هاریو هم شناخته می شود، از خاص ترین و زیباترین قهوه ساز های نسل سوم می باشد. منحصربه فرد بودن سایفون به این دلیل است که قهوه را متفاوت با سایر قهوه ساز ها آماده می کند.

همین متفاوت بودن باعث شده، سایفون از نظر ظاهر هم، زیبا و خاص شود. روش دم آوری قهوه در سایفون به وسیله خلا هوا صورت می گیرد. قهوه ساز سایفون از دو حباب شیشه ای و یک فیلتر پارچه که به یک فنر متصل است تشکیل شده است.

قهوه ساز V60

قهوه ساز V60، قهوه سازی است فیلتری و دمی اما متفاوت از سایفون. V60 به زیبایی سایفون نیست اما قهوه ساز قابل حمل می باشد. دیگر تفاوت های V60 و سایفون عبارتند از:

جنس قهوه ساز V60 از پلاستیک محکم، سرامیک و فلز است، مخزن مخصوص قهوه ندارد و از فیلتر کاغذی هم باید استفاده کرد. اما همانند سایفون قهوه ای بی نظیر و دلنشین آماده می کند.

قهوه ساز V60 یک ظرف لیوان طوری است که انتهای آن دارای زاویه 60 درجه می باشد. دیواره داخلی V60 دارای برجستگی موج دار می باشد و انتهای سوراخ هایی دارد برای خارج شدن قهوه از قهوه ساز.

هردوی این قهوه ساز ها از محبوبیت زیادی در دنیا برخوردار هستند و این محبوبیت را مدیوم طعم خوشمزه ای قهوه ای که آماده می کنند هستند. اما تکرار، آزمون و خطا در برای بدست آوردن مهارت در استفاده از این قهوه سازها فراموش نکنید.

source: قهوه ساز V60 و سایفون