سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قهوه ساز ایروپرس

قهوه ساز ایروپرس

با گسترش موج سوم قهوه در دنیا، بلافاصله خرید قهوه ساز متفاوت و جدید نسل سوم هم افزایش یافت. یکی از پرطرفدار ترین و جدید ترینِ این قهوه ساز ها، قهوه ساز ایروپرس (Aeropress)  است.

زیرا هم کار کردن با آن بسیار راحت است و هم به لوازم جانبی قهوه، نیازی ندارد.

ایروپرس از دو سیلندر یا پیستون با ابعاد کوچک و بزرگ تر تشکیل شده است. سیلندر کوچکتر در درون سیلندر بزرگتر قرار می گیرد. همچنین درانتهای سیلندر بزرگ تر، فیلتر مخصوص قهوه ساز ایروپرس قرار دارد. به همراه این قهوه ساز یک قاشق هم هست که برای ترکیب کردن بهتر قهوه با آب استفاده می شود.

برای دم کردن قهوه با ایروپرس در اولین قدم دانه قهوه مورد دلخواه خود را با آسیاب قهوه، آسیاب کنید. آسیاب کردن قهوه قبل از درست کردن قهوه، طعم قهوه را خیلی تازه نگه می دارد، و عطر بی نظیری در فضا پخش می کند. درضمن قهوه را با درجه متوسط رو به نرمی آسیاب کنید.

در قدم بعدی ایروپرس را بر روی فنجان مورد نظر گذاشته و فیلتر قهوه ساز ایروپرس را در انتهای پیستون بزرگتر قرار دهید. سپس قهوه آسیاب شده را بر روی آن بریزید. بعد از اضافه کردن پودر قهوه، آب جوشی که از جوشیدن آن 1 دقیقه گذشته و دمای آن کمی کاهش پیدا کرده است را به قهوه ها اضافه کنید.

آب را تا انتهای پیستون ریخته و با قاشق همراهِ قهوه ساز، قهوه های آسیاب شده را که در آب غوطه ور شده اند را هم زده تا خوب ترکیب شوند.

در قدم آخر، پیستون کوچکتر را بر روی پیستون بزرگتر قرار داده و به سمت پایین فشار می دهید. با این کار قهوه ای بسیار خوشمزه به درون فنجان ریخته می شود. حالا شما می توانید قهوه خود را نوش جان کنید.

source: قهوه ساز ایروپرس