سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو

خرید قهوه

نوشیدن قهوه به همراه صبحانه یا به محض بیدار شدن از خواب، برای بسیاری از افراد به یک برنامه روتین تبدیل شده است.  روشن کردن قهوه ساز اولین کارِ این افراد بعد از بیدار شدن است. از این گذشته بسیاری از کارشناسان نوشیدن یک فنجان قهوه به خصوص در اوایل صبح را به اکثر افراد توصیه می کنند. 

قهوه به دلیل دارا بودن خواص مفید، کافئین و طعم دلنشین و جذاب، از نوشیدنی های پرمصرف در طول روز در دنیا می باشد.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه، 1-2 ساعت بعد از بیدار شدن از خواب تا حدود ساعت 6 عصر می باشد. زیرا با بیدار شدن از خواب سطح هورمون کورتیزول در بالاترین حد خود قرار می گیرد. هورمون کورتیزول باعث افزایش هوشیاری می شود. درنتیجه کافئین موجود در قهوه عملا تاثیری بر روی میزان انرژی شما ندارد.

علاوه بر این نوشیدن قهوه با معده خالی عملِ توصیه شده ای نمی باشد. زیرا قهوه به دلیل داشتن دانسیته، باعث افزایش ترشح معده می شود. به همین دلیل معده را تحریک کرده و احتمال به وجود آمدن ورم معده، سوزش‌معده‌ یا حتی زخم معده وجود دارد.

خوردن قهوه در هنگام شب و چند ساعت قبل از خواب اصلا توصیه نمی شود. زیرا به دلیل کافئین بالایی که دارد، باعث ایجاد اختلال در خواب می شود. به خصوص اگر دچار کم خوابی یا بی خوابی هستید.

بنابراین زمان هایی که نباید قهوه بخوریم 1-2 ساعت بعد از خواب و چند ساعت قبل از خواب می باشد. مابین این ساعت ها می توانید به اندازه مجاز و دلخواهتان قهوه بنوشید.

درنهایت با خرید اسپرسو ساز باکیفیت همیشه یک فنجان قهوه خوشمزه، گرم و دلنشین آماده دارید.

source: بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو