سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاپوچینو خانگی

خرید کاپوچینو

کاپوچینو از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و دوست داشتنی قهوه است. برای تایید این گفته کافی است به کافی شاپ ها سر بزنیم. در کافی شاپ ها خرید کاپوچینو، از پر سفارش ترین نوشیدنی های گرم به خصوص قهوه می باشد.

علاقه افراد به این نوشیدنی به حدی زیاد بود که برندهایی شروع به تولید کاپوچینوی آماده گرفتند. مانند برند کاپوچینو ترابیکا(Torabika)، کاپوچینو گود دی(Good Day)، کاپوچینو نسکافه(Nescafé)، کاپوچینو مولتی کافه(Multi cafe)، … .

اگرچه هستند افرادی که مزه و طعم کاپوچینوهای آماده را دوست ندارند. این افراد ترجیح می دهند، خودشان کاپوچینو آماده کنند. با خرید اسپرسو ساز  این مشکل برطرف شده است. اما کاپوچینو را تنها با دستگاه اسپرسو ساز نمی توان درست کرد. بلکه بدون داشتن اسپرسو ساز هم می توان این نوشیدنی دلچسب را درست کرد.

برای آماده کردن کاپوچینو در خانه و بدون نیاز به خرید دستگاه اسپرسو ساز، به ابزار ساده ای نیاز دارید. بهتر است برای این کار دانه های قهوه را خریداری کرده و خودتان آنها را آسیاب کنید.

پس در ابتدا دانه های قهوه را با ریزترین درجه آسیاب قهوه، آسیاب کنید. سپس با کمک قهوه جوش های روگازی یا همان موکاپات ها، شروع به درست کردن قهوه می کنید.

نکته: چون نحوه عصاره گیری از قهوه در اسپرسو ساز و موکاپات تشابه زیادی دارد، به قهوه موکاپات اسپرسو هم گفته می شود.

در مرحله بعد شیر پرچرب را گرم می کنیم. توجه داشته باشید که شیر را  باید قبل از  به جوش آمدن از روی حرارت برداشت. سپس همزن های کوچک دستی را در ظرف شیر قرار می دهیم.با این کار شیر حالت کِرم طور به خود می گیرد. بعد از گذشت چند ثانیه و افزایش حجم شیر، همزن را به سطح شیر آورده تا بر روی سطح آن کف تولید شود. اصطلاحا به این کف، کف شیر گفته می شود.

بعد از این مرحله شیر را آرام به فنجان اسپرسو اضافه می کنیم، و بعد از آن کف شیر را بر روی قهوه می ریزیم. 

source: کاپوچینو خانگی