سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه لاته

قهوه لاته

اسپرسو پرطرفدارترین نوشیدنی در بین نوشیدنی های قهوه می باشد. به دلیل همین محبوبیت، نوشیدنی های جدیدی وارد دنیای قهوه می شوند که بر پایه اسپرسو هستند. سه قهوه محبوب کاپوچینو، لاته و … از این دست می باشند. یعنی شما با خرید دستگاه اسپرسو ساز می توانید تمام این قهوه را آماده کنید.

با ما همراه باشید تا تفاوت دو قهوه لته و کاپوچینو را بیان کرده و با طرز تهیه آنها در خانه آشنا شوید. در اینجا لازم است یک نکته را بیان کنم و آن این است که بهتر است قبل از آماده کردن هر نوع قهوه، دانه قهوه را به جای اینکه آسیاب شده بخرید، خودتان آن را آسیاب کنید.

طرز تهیه کاپوچینو

در اولین قدم دانه قهوه را با درجه نرم آسیاب می کنیم و سپس با دستگاه اسپرسو ساز، قهوه اسپرسو را آماده می کنیم. بعد از درست کردن اسپرسو، شیر کمی را به داخل پیچر ریخته و پیچر را زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار می دهیم. زیرا شیری که برای کاپوچینو و لاته استفاده می کنیم، شیر معمولی نیست، بلکه شیری است که یک حالتی از خامه یا کرم دارد.

برای رسیدن به این حالت از شیر، نازل بخار اسپرسوساز را تا حد ممکن به داخل پیچر شیر میبریم تا شیر به حالتی مانند جوشیدن تبدیل شود و شروع به بالا آمدن کند.

بعد از اینکه شیر تقریبا به نصف یا نصف بیشتری از پیچر رسید، پیچر را پایین آورده تا به سر نازل بخار نزدیک شود. در این زمان میبینید که بر روی شیر، کف تولید می شود. پیچر را تا زمانی زیر نازل بخار می گیریم که کف شیر به سر پیچر برسد. اگر زمان زیادی پیچر را زیر نازل بگیریم، شیر از آن سر ریز می شود.

بعد از اینکه پیچر را به طور کامل از زیر نازل بخار خارج کردیم، فنجان اسپرسو را به صورت کج در دست می گیریم و شروع می کنیم به اضافه کردن شیر به داخل آن. وقتی شیر، کامل به اسپرسو اضافه شد، فنجان را صاف در دست می گیریم و کف شیر را بر روی قهوه می ریزیم.

طرز تهیه لاته

برای تهیه ی لاته هم، دانه قهوه را با درجه نرم آسیاب کرده و شروع می کنیم به درست کردن اسپرسو. تفاوت آماده کردن لاته با کاپوچینو از زمانی شروع می شود که می خواهیم پیچر را زیر نازل بخار آب اسپرسوساز قرار دهیم.

source: طرز تهیه لاته