سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قهوه اتیوپی

خرید قهوه

اگر از قهوه خورهای حرفه ای هستید، حتما درمورد قهوه اتیوپی شنیده اید. زیرا در لیست بهترین قهوه های دنیا، خرید قهوه اتیوپی در مقام پنجم نشسته است. 

کشور اتیوپی دومین کشور پرجمعیت قاره آفریقا است که در قسمت شرق این قاره قرار دارد. مهمترین محصول صادراتی اتیوپی، قهوه است. همچنین کشور اتیوپی بزرگترین کشور آفریقایی صادر کننده قهوه به تمام دنیا می باشد.

و اتیوپی این صادرات بسیار گسترده را مدیون آب و هوایی است که دارد. این کشور دارای مجموعه‌ای از کوهستان و فلات‌های پست است که قسمت کوهستانی آن بهترین مکان برای پرورش قهوه می باشد.

شرایط آب و هوایی در اتوپی در این حد مطلوب است که در قسمتی از این کشور، درخت قهوه به صورت خودرو، رشد می کند. هرچند که از این قهوه برای صادرات استفاده نمی کنند و برای مصرف داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

قهوه مرغوب اتیوپی که به کشورهای دیگر ارسال می شود، قهوه ای است که تحت نظارت دولت یا شرکت ها پرورش می یابند. (نکته مثبت دیگر این قهوه خوشمزه این است که برای انواع قهوه سازها مناسب است.)

زیرا در پرورش درخت قهوه دقت و کنترل زیادی وجود دارد. برای تولید بهتر قهوه، از کودهای شیمیایی و آفت کش ها استفاده نمی کنند. بلکه سعی می کنند قهوه را به صورت صحیح و طبیعی تولید کنند.

علاوه بر این نحوه خشک کردن قهوه هم در طعم قهوه بی تاثیر نیست. دانه های قهوه اتیوپی با روش طبیعی و اکثرا بدون دستگاه های مکانیکی صورت می گیرد. و به دلیل وجود این عوامل است که قهوه اتوپی دارای پیچیدگی های طعمی است.

source: قهوه اتیوپی