سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه قهوه اسپرسو کف دار درست کنیم؟

خرید قهوه

قهوه اسپرسوی که با خرید اسپرسو ساز آماده می شود علاوه بر دلنشین بودن طعم آن، دارای کرما می باشد. کرما در واقع کف نارنجی تا قهوه ای رنگی است که بر روی اسپرسو تشکیل شده است.

بسیاری از افراد طرفدار قهوه اسپرسو هستند، فقط به خاطر کرمای اسپرسو. علاوه بر این متخصصان و کارشناسان صنعت قهوه، کیفیت یک قهوه اسپرسو را از روی کرمای آن تشخیص می دهند.

کرمای اسپرسو چگونه تشکیل می شود؟

همانطور که می دانید اسپرسو از عبور آب پرفشار از قهوه آسیاب شده آماده می شود. زمانی که آب با فشار بالا وارد پرتافیلتر می شود، کربن دی اکسید بیشتری آزاد می کند.

 کربن دی اکسید با روغن قهوه وارد واکنش های شیمیایی می شود. و زمانی که اسپرسو درحال خارج شدن از دستگاه می باشد، به فشار عادی برمی گردد.

درنتیجه واکنش هایی شیمیایی که با فشار معمولی هوا وارد فنجان می شود، باعث به وجود آمدن کرما بر روی سطح اسپرسو می شود.

ضخامت این کف خوش رنگ و خوشمزه اسپرسو، به نحوه عصاره گیری باریستا بستگی دارد. اگر عصاره گیری در زمان صحیح خود اتمام شود، تقریبا 10/1 از حجم قهوه باید کرما تشکیل شود.

درضمن خرید قهوه باکیفیت را از یاد نبرید. اگر میزان کرما کمتر یا بیشتر از 10/1 حجم قهوه بود، یعنی آماده شدن اسپرسو یا بیشتر طول کشیده و یا کمتر زمان صحیح.

پس هرچقدر کرمای اسپرسو، رنگ زیباتر، طعم لطیف تر و ضخامت درست تری داشته باشد، نشان می دهد، قهوه مورد استفاده تازه تر بوده است. بهترین زمان برای استفاده از دانه قهوه باکیفیت، 3 ماه بعد از رست قهوه می باشد.

یک کرمای خوب اسپرسو معمولا بعد از 2 دقیقه از بین می رود. اگر کرما کمتر از این زمان از بین رفت نشان می دهد عصاره گیری قهوه اسپرسو به خوبی انجام نشده است. یا فنجان اسپرسو سرد بوده و باعث شده اسپرسو زودتر سرد شود.

source: چگونه قهوه اسپرسو کف دار درست کنیم؟