سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشمزه ترین قهوه

خرید قهوه

فرقی نمی کند در چه مکانی و با چه افردی باشید، وقتی صحبت در مورد قهوه و خرید قهوه ساز به میان می آید، همیشه سه نوع نوشیدنی قهوه هستند که بیشترین صحبت ها درباره آنها انجام می شود.

قهوه ترک، قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه، محبوب ترین و پر استفاده ترین نوشیدنی های قهوه در بین ایرانیان و جهانیان می باشند.

برای نوشیدن یک فنجان از این سه قهوه لازم نیست که حتما به قهوه فروشی و یا کافی شاپ مراجعه کنید. با خرید قهوه ساز مخصوصِ آن نوشیدنی قهوه، می توانید در هر مکانی قهوه مورد علاقه تان را آماده کنید.

این نوشیدنی های گرم با اینکه هر سه از دانه های قهوه آماده می شوند، ولی دستگاه قهوه ساز، روش تهیه، لوازم جانبی قهوه ساز، طعم و عطر مخصوص به خود را دارند و کاملا متفاوت از هم می باشند.

قبل از اینکه به بررسی هر یک بپردازیم و تفاوت های آنها را بیان کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که دانه قهوه همه ی نوشیدنی های قهوه یا روبستا هستند، یا عربیکا و یا ترکیبی از هر دو. این به این معناست که شما با خرید دان قهوه عربیکا و روبستا می توانید تمام قهوه را تهیه کنید.

لازم به ذکر است که تفاوت های قهوه ترک، اسپرسو و فرانسه را در انتهای متن در یک جدول برای مطالعه سریع قرار داده ایم.

قهوه ترک چیست

شاید با شنیدن نام قهوه ترک، فکر کنید که این قهوه مربوط می شود به نوع خاصی از دان قهوه که خواستگاه آن کشور ترکیه می باشد، اما اینطور نیست.

قهوه ترک یک روش دم کردن قهوه است با دستگاه قهوه سازی که مانند شیر جوش است ولی به آن جزوه یا ابریک می گویند.

روش دم کردن قهوه با جزوه به این صورت می باشد که، پودر قهوه را به همراه آب به داخل جزوه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، به محض اینکه قهوه از کنار ظرف شروع به جوشیدن کرد، قهوه جوش را از روی شعله برداشته و قهوه را داخل فنجان می ریزیم.

source: خوشمزه ترین قهوه