سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بار قهوه خانگی زیبا

خرید قهوه ساز

قهوه فیلتری یا قهوه دمی، روشی برای تهیه کردن قهوه است که در آن آب داغ روی دانه های آسیاب شده با آسیاب قهوه دستی تایم مور قهوه موجود در فیلتر ریخته می شود. سپس آب از داخل ذرات قهوه به آرامی عبور کرده و طعم ها و روغن ها را هنگام عبور از آن استخراج می کند. این فرآیند معمولاً منجر به یک فنجان قهوه تمیز و شفاف با طعمی کاملا غنی می شود. قهوه ساز های دمی روشی محبوب برای دم کردن قهوه می باشند. به دلیل سادگی و توانایی کنترل متغیرهایی مانند دمای آب، اندازه آسیاب و تکنیک ریختن برای دستیابی به ترجیحات طعم دلخواه است.

این قهوه ساز ها معمولا شامل یک مخزن آب، یک منبع حرارتی برای گرم کردن آب، یک فیلتر که در آن قهوه آسیاب شده قرار می گیرد، و یک مخزن برای جمع آوری قهوه دم شده. قهوه‌ سازهای قطره ‌ای در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی عرضه می ‌شوند. از مدل‌های ساده و ابتدایی گرفته تا دستگاه‌های پیشرفته‌تر با ویژگی ‌های قابل برنامه ‌ریزی مانند تنظیمات تایمر، کنترل قدرت، و خاموش شدن خودکار. لوازمی که برای درست کردن قهوه با این قهوه ساز ها نیاز دارید عبارتند از:

تمام قهوه ساز های دمی به فیلتر مخصوص خود نیاز دارند. زیرا فیلترها، با به دام انداختن تفاله های قهوه و همچنین اجازه عبور قهوه دم شده، که نتیجه آن یک فنجان قهوه تمیز و بدون رسوب می شود، نقش مهمی در فرآیند دم کردن قهوه دارند. انتخاب فیلتر می تواند بر طعم و بدنه قهوه تأثیر بگذارد، بنابراین امتحان کردن انواع مختلف فیلتر قهوه می تواند به شما کمک کند فیلتری را پیدا کنید که با ترجیحات شما مطابقت دارد. رایج ترین فیلترها عبارتند از: فیلترهای ساخته شده از کاغذ (یکبار مصرف)، پارچه ای (قابل استفاده مجدد)، فلزی (دائمی).

شاید باورش سخت باشد، اما دستگاه قهوه ساز روی پیشخوان شما بدون ترازوی دیجیتال قهوه خوب، تقریبا بی فایده است. مهم نیست که این دستگاه، یک اسپرسو ساز با تکنولوژی بالا باشد یا یک قهوه ساز فیلتری ساده، درست کردن یک فنجان قهوه با طعم عالی بدون وزن کردن دانه‌ها تقریبا غیرممکن است. ترازو دیجیتال بهترین راه برای بهبود قهوه شما در تمام این روش‌های درست کردن قهوه است. زیرا ترازوی دیجیتال قهوه برای اندازه گیری دقیق دانه های قهوه و میزان آب ضروری است.

دانه های قهوه با کیفیت بالا و تازه را از روستورهای معتبر تهیه کنید. انواع مختلف دانه قهوه را آزمایش کنید تا نوع یا میکس علاقه خود را پیدا کنید. تعداد زیادی از انواع دانه قهوه وجود دارد، از جمله عربیکا، ربوستا، و نژادهای مختلف. هر نوع دانه دارای طعم و مزه‌های متفاوتی است. عربیکا معمولا برای طعم لطیف و اسیدی شناخته می ‌شود، در حالی که روبوستا برای مزه‌ های قوی‌تر و تلخ تر شناخته می‌ شود. دقت کنید که دانه قهوه تازه ترین تاریخ تولید و تاریخ انقضاء را داشته باشد. قهوه تازه‌تر و مرغوب‌تر معمولا طعم و عطر بهتری دارد.

source: بار قهوه خانگی زیبا